سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب وبلاگ


صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سایت آی سیویل : با دانلود پروژه متره کامل  که توسط اقای مهندس محمد رستمی تهیه و برای آی سیویل ارسال شده است در خدمت شما هستیم . این پروژه متره بسیار کامل هست و میتواند نمونه خوبی برای دوستانی که میخواهند متره را یادبگیرند باشد .ضمن تشکر از این دوست عزیز از شما دعوت میکنم در ادامه با دانلود این پروژه متره کامل با ما همراه باشید.

متره

لینک دانلود 

 


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

      ****تهیه و به همراه داشتن موارد زیر همراه صورت وضعیت ها الزامی میباشد

1.       4 نسخه صورت وضعیت به همراه نامه درخواست بررسی از پیمانکار به ناظر مقیم

2.       تلق و شیرازه صورت وضعیت ها

3.       ازبیلت طرح ( همراه با تغییرا ت – در صورت وجود )

4.       پروفیل حوضچه مکش

5.       صورت جلسات لوازم خارج از طرح و مواردی که خارج از طرح و به درخواست کارفرما انجام شده

6.       صورت جلسه تحویل زمین

7.       صورت جلسه تحویل لوازم

8.       صورت جلسه تحویل موقت

 

       **** نکات در رابطه با نحوه نوشتن صورت وضعیت :

1 .       در جداول ستون توضیحات قرار داده شده و در صورت وجود صورتجلسه برای هر ردیف ، در این ستون ذکر شود

2 .       صورت وضعیت باید مطابق طرح تهیه شده و در صورت استفاده از اقلام خارج از طرح و یا افزایش تعداد برخی از اقلام ، موارد در ستون توضیحات و با اشاره به صورتجلسه مربوطه ذکر گردد .

3 .       مبلغ اجناسی که به صورت فاکتور پرداخت شده باید مطابق طرح باشد .

 

**** نکاتی حین اجرای طرح :

1 . حتما در صورت کمبود لوازم در حین اجرا قبل از تهیه و استفاده از لوازم جدید ( خارج از طرح ) پیش فاکتور های مربوطه به تایید ناظر مقیم برسد ، در غیر این صورت مبالغ به صورت پیش فرض در صورت وضعیت بر مبنای قیمت مناقصه برآورد خواهد شد و جای هیچ اعتراضی نمیباشد.


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

بسمه الله الرحمن الرحیم 

مقدمه :

با فرض اینکه بدونید صورت وضعیت چیه میرم سراغ مرحله بعدی ( توضیحات برای آبیاری تحت فشار هست )

شما که میخواید صورت وضعیت بنویسید یا مشاور هستید که میخواید برای طراحی که انجام دادید صورت وضعیت تهیه کنید و در اختیار کارفرما بذارید یا پیمانکار هستید و میخواید برای کارایی که انجام دادید صورت وضعیت تهیه کنید 

به هر صورت باید بدونید بر مبنی نوع قراردادی که بستید معمولا از یک یا چند فهرست بها برای اینکار استفاده میشه 

( کلا صورت وضعیت ها رو از روی فهارس بها مینویسن )

اگر مشاور هستید :

در این صورت برای هر بخش بر مبنی نوع کار از فهرست بهای مخصوص به خودش استفاده میشه 

مثلا برای بخش های احداث حوضچه مکش ( استخر ) و فوندانسیون پمپ از فهرست بهای پایه رشته ابنیه استفاده میشه و برای بخش هزینه نصب،اجرا و راه اندازی هم از فهرست بهای پایه تحت فشار و بخش لوازم مورد استفاده در طرح هم نیاز به فهرست بها نداره .

یادآوری میکنم که باید ببینید قراردادی که بستید بر مبنی فهرست بهای چه سالی هست و از همون استفاده کنید .

اگر پیمانکار هستید :

شما پیمانکار محترم باید طرح رو مطابق دفترچه طرح مصوب انجام بدید و در این صورت برای ارائه صورت وضعیت کافیه جداول موجود در دفترچه رو عینا دوباره بنویسید البته با درج مقادیر دقیقی که کار انجام شده ( چون گاهی در محاسبه مقادیر در طراحی و اجرا اخلاف وجود داره )

و اما :

در صورتی که در راستای اجرای طرح مجبور بشید کاری انجام بدید که خارج از طرح مصوب بوده ( توسط طراح پیش بینی نشده ) ولی برای اجرای طرح لازم بوده و مورد تایید مهندس ناظر هم هست و صورت جلسه شده ،باید مقادیر جدید رو در جداول جداگانه و در بخش های مربوطه اضافه کنید و محاسباتش رو هم جدا انجام بدید و در اخر مقادیر دو جدول رو با هم جمع کنید 

مثلا :

در اجرای حوضچه مکش :

طراح ساختن حوضچه را داخل زمین در نظر میگیرد و مقادیر کار رو هم بر همین مبنی برآورد میکنه ولی بنا به دلایلی امکان اینکار نبوده و مجبور به ساخت حوضچه در روی زمین میشوید ( به درخواست کارفرما و  تایید مهندس ناظر ) حالا تعدادی از ردیف های اجرایی کار عوض میشه و باید ردیف هایی که در طرح موجود در دفترچه هست رو مطابق دفترچه با ذکر مقادیر جدید بنویسید و ردیف های کار جدیدی که اضافه شده رو در جدولی جداگانه و زیر همون جدول اصلی اضافه کنید و در اخر حاصل جمع این دو جدول رو با هم جمع کنید تا مبلغ کل کار انجام شده بدست بیاد .

البته یادآوری میکنم در رشته های دیگه معمولا همین جداول به دو صورت جداول احجام کار انجام شده و جداول مالی در نظر گرفته میشه 

یعنی دوبار جدول رو مینویسن در یک جدول فقط محاسبات احجام کار انجام شده بر مبنی ردیف کاری موجود در فهرست بها هست و همان جداول در بخش مالی با ذکر جمع کل هر ردیف در بخش احجام با احتساب مبلغ مربوط به هر ردیف نوشته میشه 

برای مثال یه نمونه فرم خام صورت وضعیت مربوط به آبیاری تحت فشار رو میذارم  ( لینک دانلود )

توضیحات بالا خیلی خلاصه و به صورت تجربی بود و هر جایی موردی داشت که اشتباه بود یا نیاز به توضیح بیشتری داشت ممنون میشم بگید تا هم متن کامل بشه و هم اطلاعات بازدید کنندگان بعدی

با تشکر 


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

هر آیتمی در فهرست بها متشکل از چهار ردیف آنالیزی می باشد. یعنی قیمت تمام شده ردیف در سال انتشار فهرست بها ناشی از تغییر بهای چهار ردیف کلی است :
1- نیروی انسانی
2- ابزار و ماشین آلات
3- مصالح
4- حمل

با توجه به امکان تهیه اکثر موارد از محل احداث پروژه ( مانند سرامیک ، درب آلومینیومی و ... ) که دارای معادن و کارخانه جات خاص نمی باشند ، ردیف حمل برای این گونه موارد در خود آنالیز پی بینی شده است

ولی موارد زیر با توجه به تهیه آن از معادنو کاخانه جات خاص نیازمند برآورد هزینه حمل آن می باشد:
1- شن و ماسه ( تهیه بتن و عملیات بنایی فصول 8 ، 10 ، 12 و 18 )
2- مصالح سنگی مانند قلوه و سنگ لاشه ( فصل 4 )
3- سیمان
4- آهن آلات سنگین ( فصول 7 و 9 )
5- مصالح سنگی خاص ( اساس ، زیر اساس و تونان در فصول 3 و 26 )
6- آسفالت ( فصل 27 )
7- آجرو بلوک

کلیات نحوه محاسبات حمل در پیشگفتار فصل 28 فهرست بهای ابنیه ذکر شده است. لذا جهت بررسی حمل در صورت وضعیت می بایست خلاصه متره تهیه شده و از روی احجام بدست آمده مطابق با فرمول های ذکر شده بار مالی فصل حمل محاسبه شود.

در ضمن با توجه به موقعیت فیزیکی هر پروژه در صورت مجلسی که به امضا نمایندگان مشاور ، پیمانکار و کارفرما می رسد ، فواصل حمل تعیین و از آن بهره برداری می گردد.

ادامه مطلب...

نظرات ()

 

گروه مهندسان آبیاری در تلگرام

مهندسان آبیاری در تلگرام

برای عضویت روی عکس کلیک بفرمایید


==========

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ

آقا بیا