سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب وبلاگ


صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ماده 1 : پیمان
پیمان ، مجموعه اسناد و مدارکی است که در ماده 2 موافقتنامه پیمان ، درج شده است. 

ماده 2 : موافقتنامه
موافقتنامه ، سندی است که مشخصات اصلی پیمان ، مانند مشخصات دو طرف ، موضوع ، مبلغ و مدت پیمان ، در آن بیان شده باشد . 

ماده 3 : شرایط عمومی
شرایط عمومی ، مفاد همین متن است که شرایط عمومی حاکم بر پیمان را تعیین میکند . 

ماده 4 : شرایط خصوصی 
شرایط خصوصی ، شرایط خاصی است که به منظور تکمیل شرایط عمومی ، برای این پیمان ، با توجه به وضعیت و ماهیت آن ، تنظیم شده است . موارد درج شده در شرایط خصوصی ، هیچ گاه نمی تواند مواد شرایط عمومی را نقض کند . 

ماده 5 : برنامه زمانی اجرای کار
الف) برنامه زمانی کلی : برنامه ای است که در آن ن زمان بندی کلی کارهای مورد پیمان بر حسب ماه ، منعکس گشته و در اسناد و مدارک پیمان درج شده است .
ب) برنامه زمانی تفصیلی : برنامه ای است که زمان بندی فعالیتهای مختلف کارهای موضوع پیمان ، به تفصیل و در چارچوب برنامه زمانی کلی ، در آن آمده است . 

ماده 6 : کارفرما
کارفرما ، شخص حقوقی است که یک سوی امضاءکننده پیمان است و عملیات موضوع پیمان را بر اساس اسناد و مدارک پیمان ، به پیمانکار واگذار کرده است . نمایندگان و جانشینهای قانونی کارفرما ، و در حکم کارفرما می باشند . 

ماده 7 : پیمانکار
پیمانکار ، شخص حقوقی و حقیقی است که سوی دیگر امضاءکننده پیمان است و اجرای موضوع پیمان را بر اساس اسناد و مدارک پیمان ، به عهده گرفته است . نمایندگان و جانشینهای قانونی پیمانکار ، در حکم پیمانکار می باشند . 

ماده 8 : مدیر طرح
مدیر طرح ، شخص حقوقی است که به منظور مدیریت اجرای کار ، در چارچوب اختیارات تعیین شده در اسناد و مدارک پیمان ، از سوی کارفرما به پیمانکار معرفی می شود . 

ماده 9 : مهندس مشاور ، مهندس ناظر
الف) مهندس مشاور ، شخص حقوقی یا حقیقی است که برای نظارت بر اجرای کار ، در چارچوب اختیارات تعیین شده در اسناد و مدارک پیمان ، از سوی کارفرما به پیمانکار معرفی می شود .
ب) مهندس ناظر، نماینده مقیم مهندس مشاور در کارگاه است و در چارچوب اختیارات تعیین شده در اسناد و مدارک پیمان یه پیمانکار معرفی می شود . 

ماده 10 : رئیس کارگاه
رئیس کارگاه ، شخص حقیقی دارای تخصص و تجربه لازم است که پیمانکار ، او را به مهندس مشاور معرفی می کند تا اجرای موضوع پیمان در کارگاه را سرپرستی کند . 

ماده 11 : پیمانکار جزء
پیمانکار جزء ، شخصی حقیقی یا حقوقی است که تخصص در انجام کارهای اجرائی را دارد و پیمانکار برای اجرای بخشی از  عملیات موضوع پیمان ، با او قرارداد می بندد . 

ماده 12 : کار ، کارگاه ، تجهیز و بر چیدن کارگاه
الف) کار ، عبارت از مجموعه عملیات ، خدمات یا اقدامات مورد نیاز ، برای آغاز کردن ، انجام و پایان دادن عملیات موضوع پیمان است و شامل کارهای دایمی است که باقی خواهد ماند و به عنوان موضوع پیمان تحویل کارفرما می گردد ، و کارهای موقتی است که به منظور اجرا و نگهداری موضوع پیمان انجام می شود .
ب) کارگاه ، محل یا محلهایی است که عملیات موضوع پیمان در آن اجرا می شود یا به منظور اجرای پیمان ، با اجازه کارفرما از آن استفاده می کنند . کارگاهها یا کارخانه های تولیدی خارج از محلها و زمینهای تحویلی کارفرما ، که به منظور ساخت تجهیزات یا قطعاتی که در کار نصب خواهد شد مورد استفاده قرار می گیرد ، جزو کارگاه به شمار نمی آید .
ج) تجهیز کارگاه ، عبارت از عملیات ، اقدامها و تدارکاتی است که باید به صورت موقت برا ی دوره اجرا انجام شود ، تا آغاز کردن و انجام دادن عملیات موضوع پیمان ، طبق اسناد و مدارک پیمان ، میسر شود .
د) برچیدن کارگاه ، عبارت از جمع آوری مصالح ، تجهیزات ، تاسیسات و ساختمانهای موقت ، خارج کردن مواد زاید ، مصالح ، تجهیزات ، ماشین آلات و دیگر تدارکات پیمانکار از کارگاه و تسطیح و تمیزکردن محلهای تحویلی کارفرما می باشد . 

ماده 13 : مصالح ، تجهیزات ، مصالح و تجهیزات پای کار ، ماشین آلات و ابزار ، تاسیسات و ساختمانهای موقت ، وسایل
الف) مصالح : عبارت از مواد ، اجناس و کالاهائی است که در عملیات موضوع پیمان مصرف یا نصب شده و در کار باقی می ماند .
ب) تجهیزات ، عبارت از دستگاهها و ماشین آلاتی است که در عملیات موضوع پیمان نصب شده و در کار باقی می ماند .
ج) مصالح و تجهیزات پای کار ، عبارت از مصالح و تجهیزاتی است که پیمانکار ، با توجه به اسناد و مدارک پیمان برای اجرای موضوع  پیمان ، تهیه کرده و در محل یا محلهایی از کارگاه که در طرح جانمایی تجهیز کارگاه به عنوان انبار کارگاه یا محل انباشت مصالح تعیین گردیده است ، نگهداری و حفاظت می کند . مصالح و تجهیزات موجود در محل مصرف یا نصب نیز مصالح و تجهیزات پای کار نامیده می شود .
تبصره – قطعات پیش ساخته و تجهیزاتی که در اجرای موضوع پیمان ، با اجازه کارفرما و زیر نظر مهندس مشاور ، در کارگاهها یا کارخانه های خارج از کارگاه ساخته شده است نیز در حکم مصالح و تجهیزات پای کار به شمار می رود . 
د) ماشین آلات و ابزار ، عبارت از دستگاهها ، تجهیزات ، ماشین آلات ، و به طور کلی ، ابزارهای اجرای کار است که به منظور موضوع پیمان به صورت موقت به کار گرفته می شود . ماشین آلات و ابزار کار را ممکن است ماشین آلات نیز بنامند .
ه) تاسیسات و ساختمانهای موقت ، عبارت از انواع ساختمانها ، محوطه سازیها ، انبارها ، تاسیسات آب ، برق ، سوخت و مخابرات ، شالوده دستگاهها ، و به طور کلی ، تمام تاسیسات و بناهایی است که به صورت موقت ، برای دوره اجرا تامین شده و جزو کارهای تجهیز کارگاه به شمار میرود .
و) وسایل ، عبارت از اثاثیه اداری ، مسکونی ، آشپزخانه و دیگر لوازم مورد نیازی است که برای دوره اجرا تامین شده و جزو تجهیز کارگاه منظور می شود . 

ماده 14. برآوردهزینه اجرای کار،مبلغ پیمان ، مبلغ اولیه پیمان،مبلغ نهایی پیمان،ضریب پیمان،نرخ پیمان،مدت پیمان،مدت اولیه پیمان، متوسط کارکرد فرضی ماهانه
الف) برآورد هزینه اجرای کار ، مبلغی است که به عنوان هزینه اجرای موضوع پیمان ،به وسیله کارفرما محاسبه و اعلام شده است.

ب) مبلغ پیمان ، مندرج شده در ماده 3 موافقتنامه با احتساب مبلغ ناشی از تغییر مقادیر کار و قیمت جدید است. مبلغ پیمان هنگام مبادله پیمان، همان مبلغ درج شده در ماده 3 موافقتنامه است که مبلغ اولیه پیمان نامیده میشود.

ج) مبلغ نهایی پیمان ،مبلغ درج شده در ماده 3 موافقتنامه و تغییرات احتمالی است که بر اساس اسناد و مدارک پیمان ،در آن ایجاد میشود.

د) ضریب پیمان ، حاصل تقسیم مبلغ اولیه پیمان به مبلغ برآورد هزینه اجرای کار است.

ه) نرخ پیمان ،در مورد هر یک از اقلام کار، عبارت از بهای واحد آن قلم کار و در فهرست بهای منضم به پیمان با اعمال ضریب پیمان و ضریبهای پیش بینی شده در فهرست بها و مقادیر کار است. در پیمانهایی که مشمول تعدیل آحاد بها هستند،نرخ پیمان، نرخ محاسبه شده به روش پیش گفته ، پس از اعمال تعدیل آحاد بها ، می باشد.

و) متوسط کارکرد فرضی ماهانه ،عبارت از حاصل تقسیم مبلغ اولیه پیمان به مدت اولیه است.

ز) مدت پیمان یا مدت اجرای کار ، مدت درج شده در بند ب ماده 4 موافقتنامه و تغییرات احتمالی است که بر اساس ماده 30 در آن ایجاد می شود. مدت پیمان هنگام مبادله پیمان ، همان مدت درج شده در ماده 4 موافقتنامه است که مدت اولیه پیمان نامیده می شود.

ماده 15 . روز، ماه،تاریخها، مفرد و جمع،عنوانها

الف) روز و ماه ،روز و ماه تقویمی و شمسی است.

ب) تاریخها طبق تقویم رسمی کشور است.

ج) هر جا که معنای عبارت ایجاب کند ، کلمات مفرد معنای جمع و کلمات جمع معنای مفرد دارند.

د) عنوانهای به کار رفته در متون موافقتنامه یا شرایط عمومی و دیگر قسمتهای اسناد و مدارک پیمان ، صرفاّ به منظور راهنمایی و آگاهی از

مفاد اسناد و مدارک است و نمی توان در تفسیر اسناد و مدارک پیمان ،از آنها استفاده کرد.

ماده 16. تائیدات پیمانکار

موارد زیر را پیمانکار تائید مینماید:

الف) تمام اسناد و مدارک موضوع ماده 2  موافقتنامه را مطالعه نموده و از مفاد آن کاملاّ آگاه شده است.

ب) نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تدارک مصالح، تجهیزات ، ماشین آلات و ابزار اجرای کار طبق مشخصات در محل با از نقاط دیگر،اطمینان یافته است.

ج) محل اجرای کار را دیده و بررسی کرده است و از وضعیت آب و هوا ، بارندگی و مکان اجرای کار در فصلهای مختلف سال،با توجه به آمار 20 سال پیش از تاریخ ارائه پیشنهاد قیمت و در نظر گرفتن مدت اجرای کار ، اطلاع یافته است.

د) از قوانین و مقررات مربوط به کار ،بیمه های اجتماعی ،مالیاتها ،عوارض و دیگر قوانین و مقررات ، که تا تاریخ تسلیم پیشنهاد معمول و مجرا بوده است،کاملاّ مطلع بوده و متعهد است که همه آنها را رعایت کند. در هر حال ، مسئولیت عدم رعایت قوانین و مقررات یاد شده ،بر عهده پیمانکار است.

 ه) در تهیه پیشنهاد قیمت ،سود مورد نظر خود و تمام هزینه های ناشی از مفاد بندهای بالا را در نظر گرفته و بعدآ از هیچ بابت ،حق درخواست اضافه پرداختی ندارد.

به هر حال ، پیمانکار تائید می نماید که هنگام تسلیم پیشنهاد، مطالعات کافی انجام داده و هیچ موردی باقی نمانده است که بعداّ در مورد آن استناد به جهل خود نماید.

لینک دانلود متن کامل شرایط عمومی پیمان : .:"دانلود":.


شرایط عمومی پیمان 
نظرات ()

 

گروه مهندسان آبیاری در تلگرام

مهندسان آبیاری در تلگرام

برای عضویت روی عکس کلیک بفرمایید


==========

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ

آقا بیا