سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب وبلاگ


صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نقشه utm یعنی نقشه ای که مختصات جهانی داره.وقتی مختصات یک نقطه رو میگیری این نقطه در کل کره زمین با همین مختصات شناخته میشه.

 

در صورتی که نقشه ای دارید که در مختصات UTM قرار ندارد با معلوم بودن مختصات حداقل سه نقطه از آن نقشه می توانید با جابجایی و چرخش نقشه را در مختصات UTM قرار دهید.

 

و برای وارد کرد مختصات UTM در نقشه فقط کافیه دستور پلی لاین را اجرا کنید و نقاط را یا تک تک وارد کنید و یا نقاط را از اکسل کپی و یک جا پیست کنید تا وارد نقشه شود.

 

 

 

 منبع : http://vcad.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AA-utm/


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

به گزارشمجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در بعضی از متون ممکن است به هر دلیلی نویسنده و طراح فایل بخواهد یک یا چند صفحه را به صورت افقی درآورد و بقیه صفحات طبق حالت معمول، عمودی باشد. در این ترفند، نحوه تنظیمات لازم برای انجام این کار آموزش داده می شود.

برای این منظور، ابتدا به آخرین صفحه ای که به صورت عمودی نوشته شده بروید و روی یک قسمت از آن کلیک کنید. سپس از کادر بالای برنامه که حاوی ابزارهای مختلف است، زبانه Page Layout را انتخاب کنید و سپس از قسمت Break، گزینه Next Page را انتخاب کنید.

حالا به صفحه ای که می خواهید به صورت افقی باشد بروید و روی یک قسمت از این صفحه کلیک کنید و دوباره به کادر ابزارها و زبانه Page Layout بروید ولی این بار به قسمت Orientation بروید و گزینه Landscape را انتخاب کنید.

در آخر برای این که صفحه بعدی دوباره به صورت عمودی باشد، مراحل قبل را دوباره دنبال کنید با این تفاوت که در مرحله آخر به جای انتخاب گزینه Landscape، گزینه Portrait را انتخاب کنید.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/4707716/%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%8A-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%8A%DA%A9-%D9%8A%D8%A7-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%AF%D8%B1-word


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

در آدرس C:\New Folder\دو فایل Excel و Word وجود دارد. در فایل Excel لیستی از دانش آموزان به این صورت قرار دارد :

 

و در فایل Word نامه ای به این صورت تایپ شده است که می خواهیم برای تمامی ردیف های موجود در لیست Excel چنین نامه ای حاضر شود :

ادامه مطلب...

نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آموزش کاربردی اتوکد : آموزش فرمان Scale ( کلیپ )

 

منبع : http://www.aparat.com/v/bVH1f/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86_Scale_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%AA%D9%88%DA%A9%D8%AF


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آموزش کاربردی اتوکد = ویرایش Polyline با استفاده از دستور PEdit

دستور خاصی برای به نامPEdit برای ویرایشPolyline ها وجود دارد که با اجرای دستور پیغام زیر نمایش داده می شود:

Enter an option [ Close / join / width / Edit vertex / Fit / Spline / Decurve / Ltype gen / Undo ]:

گزینه های این دستور عبارتند از :

Close: اگرPolyline بسته نباشد نقاط ابتدا و انتهای آن را با استفاذه از یک خط راست که جزیی از همانPolyline خواهد بود می بندد.

Join : یک یا چندPolyline متصل را در هم ادغام می کند.

Width : پهنای مشترکی برای تمام قسمت هایPolyline تعیین می کند.

Edit vertex: گزینه هایی برای ویرایش گوشه هایPolyline در اختیار کاربر قرار می دهد.

Fit:Polyline را در یک منحنی جای می دهد.

Spline : یکSpline تقریبی بر اساس گو شه هایPolyline می سازد.

Decurve : منحنی های Fit و Spline را به حالت اصلی باز می گرداند.

Ltypegen : چگونگی آغاز و پایان خط را در گوشه ها مشخص می کند. این گزینه زمانی کاربرد دارد که از نوع خط هایی مانند خط چین استفاده کنید; در این حالت اگر گزینه را غیر فعال کنید قسمت خالی خط چین در گوشه ها قرار نخواهد گرفت.

Undo : آخرین ویرایش را لغو می کند.

نکته : می توانید هر مجموعه خط یا کمانی را به Polyline تبدیل کنید. برای این کار ابتدا عناصر مورد نظر را انتخاب کرده بعد از آن دستورPEdit را اجرا کنید.با اجرای دستور پیغامی نمایش داده شده و از شما برای تبدیل عناصر بهPolyline تایید می گیرد. اگر به متغیر PEdit Accept مقدار 1 بدهید، پیغام نمایش داده نشده و عناصر با انتخاب گزینه Join بهPolyline تبدیل خواهند شد.

منبع :http://archsoftware.mihanblog.com/post/14


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
شفته ریزی:

کف پی ها باید کاملا افقی و زاویهُ کف پی نسبت به دیوار پی باید 90 درجه باشد . اول کف پی را باید آب پاشید ، تا مرطوب شود و واسطهای بین زمین و شفته وجود نداشته باشد ، و سپس شفته را داخل آن ریخت.
شفته عبارت است از خاک و شن و آهک که به نسبت 200 تا 250 کیلوگرم گرد آهک را در یک متر مکعب خاک مخلوط می کنند و گاهی هم در محلهایی که احتیاج باشد پاره سنگ به آن می افزایند . شفته را در پی می ریزند و پس از اینکه ارتفاع شفته به 30 سانتیمتر رسید آن را در یک سطح افقی هموار می کنند و یک روز آن را به حالت خود می گذارند تا دو نم شود یعنی آب آن یا در زمین فرو رود و یا تبخیر گردد.
پس از اینکه شفته دو نم شد آن را با وزنهُ سنگینی می کوبند که به آن تخماق میگویند و پس از اینکه خوب کوبیده شد دوباره شفته را به ارتفاع 30 سانتیمتر شروع می کنند و عمل اول را انجام می دهند . تکرار این عمل تا پر شدن پی ادامه دارد.

منبع : http://sabzsaze.com/%D9%BE%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/

دوستان توجه داشته باشید فوندانسیون روی پی اجرا می شود ...


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

فرق آیتم ستاره دار با قیمت جدید چیست؟
- آیتم ستاره دار آیتمی است که ردیف متناسب با آن در فهرست بهای منضم به پیمان وجود نداشته و قبل از برگزاری مناقصه و در هنگام تهیه برآورد توسط واحد تهیه کننده اسناد یا مهندس مشاور به عنوان ستاره دار در برآرود قرار داده می شود و به روش تجزیه بها تهیه می گردد. ضمنا با این روش دقیقا مانند سایر ردیفها پایه برخورد می شود (یعنی تمامی ضرایب و تعدیل به آن تعلق می گیرد) ولی قیمت جدید آیتم فاقد ردیف متناسب در فهرست بهای منضم به پیمان می باشد که بعد از برگزاری مناقصه و در حین اجرای کار پیش می آید و قیمت آن نیز به روش تجزیه بها تهیه شده و پس از اعمال تعدیل معکوس در صورت وضعیتها لحاظ می شود.

- در واقع هر دو دارای یک ماهیت هستند و هر دو ستاره دار محسوب می شوند تفاوت آنها در زمان تهیه آنها می باشد.

- معمولا ردیف ستاره دار به ردیفی گفته میشود که در فهرست بها نیست ولی در براورد مشاور هست که سقف 20% دارد ولی قیمت جدید سقف 10% دارد، در ضمن اگر قرارداد به صورت ترک تشریفات مناقصه باشد محدودیت ستاره دار نیز 10% است.


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
چارت سازمانی دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری
شرح وظایف و واحدهای مربوطه
- هماهنگی با دستگاههای ذیربط وزارت نیرو در زمینه تهیه و تدوین نرمهای ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی.
- تهیه و تدوین طرحهای ضروری برای بهره برداری از آبهای سنتی.
- برنامه ریزی انجام عملیات مطالعاتی - اجرائی و نظارتی پروژه های شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی.
- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در زمینه تامین نقشه های توپوگرافی و کاداستر در رابطه با پیش نیازهای طرحهای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی و انتقال آب از طریق دستگاههای ذیربط.
- پیشنهاد انجام مطالعات خاکشناسی و طبقه بندی اراضی و طرحهای انتقال آب به دستگاههای ذیربط .
- بررسی و تصویب طرحهای ارائه شده .
- بررسی و نظارت عالیه برحسن اجرای پروژه ها.
- بررسی و ارزیابی وضعیت طرحهای اجرا شده و پیشنهاد برنامه های اصلاحی بمنظور بهینه سازی در طرحهای آتی .
- تهیه و تدوین گزارشات لازم برای مقامات و مراجع ذیصلاح.
- سیاستگذاری ، مطالعه ، برنامه ریزی ، نظارت و حمایت از طرحهای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی ، انتقال آب با لوله ، اصلاح و بهبود شبکه ها و روشهای آبیاری و پوشش انهار سنتی .
- سیاستگذاری و برنامه ریزی در جهت انجام وظایف ناشی از اجرای قوانین و آئین نامه های مربوطه واصلاحات بعدی آن و نظارت برحسن اجرای آن .
- پیشنهاد تدوین و اصلاح قوانین ، آئین نامه ها ، دستورالعمل ها ، ضوابط و استانداردهای مورد نیاز مرتبط با شبکه های آبیاری.
- تعیین خط مشی ها ، تهیه و تنظیم برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت در زمینه شبکه های آبیاری.
- بررسی ، تعیین نیازها ، اولویتهای سرمایه گذاری و ارائه پیشنهادات لازم به منظور تامین و تجهیز منابع مالی مورد نیاز شبکه های فرعی آبیاری.
- تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای فنی مطالعه ، طراحی ، اجرا و بهره برداری شبکه های فرعی آبیاری.
- سیاست گذاری ، برنامه ریزی و تعیین نیازها و اولویتهای تحقیقاتی ، آموزشی و ترویجی در زمینه شبکه های فرعی آبیاری و اعلام به مراجع ذیربط.
- هماهنگی ، تعامل و تبادل اطلاعات لازم با سایر واحدهای ذیربط ستادی و استانی وزارت متبوع و سایر دستگاه های مرتبط با شبکه های فرعی آبیاری.
- نظارت و ارزیابی فعالیت های مرتبط با شبکه های فرعی آبیاری.
- هدایت ، حمایت و نظارت از واحدهای اجرایی ذیربط مستقر در استانها.
- هدایت واحدهای اجرایی به منظور ترویج یافته های نوین علمی و روشهای جدید به بهره برداران.
- فراهم آوردن زمینه های حمایتی به منظور ترغیب و تشویق سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در شبکه های فرعی آبیاری.

 


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

فهرست بها 95 که از تاریخ 1 فروردین 95 باید ملاک عمل قرار گیرد ابلاغ شده است و در ادامه همین مطلب شما میتوانید این فهرست بها را در رشته های ابنیه و راه و تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و سایر رشته های دیگر دانلود کنید

فهرست بها 95

 

 

دانلود


منبع

 


نظرات ()

صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

Sprinkle and Trickle Irrigation by Jack Keller and Ronald D.Bliesne

 

کتاب نایاب وارزشمند آبیاری بارانی و قطره ای جک کلر، رونالد بلیسن (دانلود)

این کتاب ارزشمند تنها مرجع اصلی، در طراحی سیستمهای آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای می باشد که تمام کتابهای فارسی در زمینه آبیاری بارانی و قطره ای موجود در بازار ایران نیز ترجمه شده قسمتهایی جزئی از این کتاب ارزشمند هستند که به نام های گوناگون منتشر شده است و حتی نشریه شماره 286 دفتر تدوین ضوابط و معیارهای فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران که ضوابط طراحی و اجرا ومعیارهای فنی آبیاری تحت فشار را تدوین کرده اند تماما از کتاب آبیاری بارانی و قطره ای جک کلر استفاده کرده اند و البته خود کتاب بسیار بسیار کامل تر و دارای مثال ها و مطالب اضافه تر است. و همچنین  سری کتابهای ضوابط و معیارهای فنی روشهای آبیاری تحت فشار که از طرف دفتر بهبود و توسعه روشهای آبیاری معاونت صنایع و امور زیربنایی وزارت کشاورزی تدوین شده نیز از روی همین کتاب جک کلر نوشته شده است که همانطور که اشاره شد خود کتاب بسیار کامل تر و دارای مثال ها و مطالب اضافه تر است.

 

 

توصیف کتاب (برگردان انگلیسی)

این کتاب برای اولین بار در سال 1990 چاپ شد و بارها دوباره منتشر شد. این کتابی جامع و مرجعی در مورد هنر طراحی و اصول مهنسی و مدیریت دو بخش آبیاری بارانی و قطره ای است. این کتاب با ارایه یک رویکرد سیستماتیک به طراحی بهینه مدیریت و بهره برداری از این دو سیستم را پیش می گیرد و با شیوه ای تحلیلی در تمام طول طراحی شما را با استراتژی های طراحی کامل آشنا می کند. کتاب به شما بینش منحصر به فردی در رابطه با شناخت روابط آب و خاک ارایه کرده و انواع سیستمهای آبیاری بارانی و قطره ای را با محاسبات جامع معرفی می کند.در مراحل بعدی کتاب شما با مسائل هیدرولیکی لوله ها و انتخاب پمپ ها و نیز تحلیل های اقتصادی آشنا می شوید.

این کتاب بعنوان متنی حیاتی برای پژوهشگران و استادان و مهندسین آبیاری مورد توجه است و برای کسانی است که به این کتاب نیز برای کسانی هم مفید است که به آن به چیزی بیش از یک دستور العمل ساده می نگرند و تمایل به فکر کردن دارند.

کتاب آبیاری بارانی و قطره ای جک کلر یک مرجع مهم در مهندسی کشاورزی آبیاری است که از ابتدا تا انتها همه چیز را توضیح می دهد. دکتر ریچارد آلن پروفسور دانشگاه آیداهو که یازده سال این کتاب را در سطح ارشد تدریس کرده می گوید: من می دانم کسانی که این دوره را به پایان می رسانند نه تنها به نحوه طراحی سیستم های آبیاری تحت فشار موثر و کارآمد آگاه می شوند همچنین می دانند که دقیقا چه چیز طراحی شده و چرا ازآن استفاده می کنند.

این کتاب بصورت ارجینال در سایتهای آمازون در صورت موجود بودن با قیمت هایی بین 90 دلار تا 200 دلار به غیر از هزینه ارسال و مالیات فروخته می شود که با اضافه کردن هزینه های ارسال تا 250 دلار می رسد، برای مثال یکی از سایتهای ایرانی که سفارش خرید کتاب خارجی برای هموطنان داخل ایران را قبول می کند با قیمت بسیار نجومی  حاضر به تهیه آن می باشد که اصلا و ابدا به صرفه نیست.

  ادامه مطلب...

irrigation 

آبیاری
 

سیستم آبیاری موضعی
 

سیستم آبیاری بارانی
 
نظرات ()

<      1   2   3   4   5      >

 

گروه مهندسان آبیاری در تلگرام

مهندسان آبیاری در تلگرام

برای عضویت روی عکس کلیک بفرمایید


==========

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ

آقا بیا